N-VA Deinze pleit voor bijkomende maatregelen aan het kruispunt Trekweg – Brouwerijstraat te Landegem

De bewoners van het hoekhuis van de Trekweg en Brouwerijstraat slapen niet meer rustig sedert vorige week weer een auto uit de bocht vloog.

Raadslid De Paepe Karlien (N-VA) werd door hen aangesproken: “Als buurtbewoner ken ik het gevaar van snel rijdende automobilisten komende uit de richting Nevele. De stad Deinze heeft vorige zomer het kruispunt aangepast. Helaas blijkt dit niet voldoende veilig te zijn voor het hoekhuis."

Bewoner Koen D’Hous vult aan: “In twee jaar tijd noteerden we al vijf maal een bijna-aanrijding met ons huis. Eenmaal stond er echt een auto in onze keuken.” “Vorige week werd terug een houten paaltje uitgereden. Je kan de bandensporen nog steeds zien in de berm net voor ons huis", vult Frederik Vandewiele aan. "Zo’n houten paaltje zal ons niet beschermen!"

De verbindingsweg tussen Landegem en Nevele is druk bereden. Je kan er vlot van en naar Deinze geraken. Aan de Vaart Links, buiten de bebouwde kom, mag je tot 70 km per uur rijden.

N-VA raadslid De Paepe Karlien vroeg de verkeerscommissie al om het verkeersbord zone 50 net voor de bocht te plaatsen. Snelheidsremmers plaatsen onder de brug zal eveneens efficiënt zijn.

Ook voor de wandelaars die via de trappen van de brug hun wandeling verderzetten naar de Trekweg, krijgen dan een veiligere oversteek van de Vaart Links. De bewoners van het hoekhuis vinden het niet erg mochten er ook nog betonnen blokken aan de groenzone komen. "Zolang we ons beschermd voelen, is elke actie welkom “, klinkt het bij hen. Hopelijk komt er vlug een maatregel uit de bus voordat er terug een auto binnenrijdt.