Zowel Vosselaredorp als de Hoogstraat worden fietsstraat.

Op 30 september 2020, over deze onderwerpen: Bestuur, Mobiliteit - verkeersveiligheid

N-VA Deinze bracht bij monde van Karlien De Paepe (N-VA) op de laatste gemeenteraad de discussie op gang rond het invoeren van fietsstraten.
De Paepe: “Het inrichten van een fietsstraat kan bijdragen tot de verkeersveiligheid, maar dit moet doordacht zijn en een gepaste oplossing voor het probleem bieden.”
In het geval van de Vosselarestraat was N-VA niet overuigd. De Paepe merkte op dat het probleem zich gewoon zou verleggen naar de Hoogstraat die nu al veel gebruikt wordt door sluipverkeer. De keuze van een fietsstraat moet kaderen in een groter geheel. Daarom is het belangrijk dat verschillende maatregelen om de vlotte doorgang en de veiligheid van de zwakke weggebruiker te garanderen in Vosselaredorp ook de Hoogstraat moet aangepakt worden.”

Uiteindelijk kwam de raad tot een unaniem besluit om zowel de Hoogstraat als Vosselaredorp om te vormen tot fietstraten.
De Paepe deed nogmaals een oproep om bij het behandelen van verkeersgebonden punten steeds het advies te vragen aan de verkeerscommissie.

Voorts blijft N-VA ijveren om alle regels die steeds meer en meer ingevoerd worden ook effectief te handhaven.