Wordt Ter Wilgen een groenzone?

Op de gemeenteraad van augustus laatstleden vroeg N-VA fractieleider Bart Vermaercke duidelijkheid over de te realiseren ringweg: “Uit documenten die ik kon inzien, blijkt dat de zowel Infrabel als het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer zware bedenkingen hebben bij een mogelijke realisatie. Op de site Pericles waar de aantakking moet komen met de N43, heeft men bovendien 6 meter wegbreedte te kort voor een aangepast kruispunt.” Uit de antwoorden van de bevoegde schepen blijkt duidelijk dat er amper vooruitgang wordt gemaakt in het dossier van de ringweg.

 

Raadslid Vermaercke valt van de ene verbazing in de andere: “Ik verneem nu dat de stad zinnens is het voetbalveld aan Ter Wilgen terug te kopen voor de realisatie van een “groenzone”. Er wordt in de motivatie niet meer gesproken van projectontwikkeling noch ringweg.“

 

Even ter herinnering: in 2017 werd door Veneco een stuk grond (5507m2) aangekocht in de Ten Rodelaan (Ter Wilgen) met als doel enerzijds een projectontwikkeling en anderzijds een doorverkoop aan de stad ter realisatie van de ringweg. Er werd een samenwerkingsovereenkomst afgesloten die stelt dat de stad ten laatste 5 jaar en 6 maanden na deze aankoop de niet-vermarkte gronden moet overkopen van Veneco. 

 

Deze overname van de niet-vermarkte gronden door de stad Deinze zal dus ten laatste in 2023 dienen plaats te vinden. Dit zal de stad ruim 1,5 miljoen euro kosten. Een bedrag dat momenteel niet in het meerjarenplan voorzien is.  

Vermaercke besluit: “Het is hoog tijd dat de stad duidelijkheid schept over de haalbaarheid van de zogenaamde Stationsboulevard”.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is