Verkoop voor Kat op de Dool op Batjesmarkt

Op 25 april 2019, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn

Op zaterdag 4 mei gaat de 46ste editie van de Batjesmarkt door in de Guido Gezellelaan. En meteen is dit ook de 46ste editie voor de familie van Vlaams Parlementslid en gemeenteraadslid Sabine Vermeulen, die het ouderlijk huis heeft staan in de straat van de succesvolle rommelmarkt.

"Elke editie huurt mijn familie een stand op de rommelmarkt om wat rommel van de hand te doen en vooral voor de gezelligheid van het feestelijk gebeuren", aldus Vermeulen. "Deze keer stellen we de standplaats open voor het kattenasiel Kat op de dool zodat het dierenasiel extra inkomsten kan verwerven."

Naast de crowdfunding die loopt op Facebook, zijn alle bijkomende inkomsten zeer welgekomen voor het kattenasiel dat vanaf juli niet meer gesubsidieerd wordt door de stad.

"De beslissing van de stad blijft een kaakslag voor de vrijwilligers van het asiel die zich jarenlang hebben ingezet voor de goede opvang en plaatsing van de asieldieren. Daarom vinden we het onze taak om te helpen waar we kunnen. Misschien kan je aan de stand wel een superkoopje doen en Kat op de Dool een hart onder de riem steken. De mensen van Kat op de Dool zijn de verkopers aan de stand en de volledige opbrengst van de rommelverkoop gaat dus ook naar het kattenasiel. Zodat de vrijwilligers  hun werking op dezelfde - door veel inwoners gewaardeerde manier - kunnen verderzetten", besluit Vermeulen.

De stand met verkoop voor kattenasiel Kat op de Dool kan je vinden ter hoogte van huisnummer 22 in de Guido Gezellelaan.