Vanaf 1 november weer parkeermeters met muntstukken in Deinze

Op 25 oktober 2020, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Bestuur, Mobiliteit - verkeersveiligheid

Bij de eerste coronagolf werd de blauwe zone op 11 mei werd ingevoerd op voorstel van raadslid Bart Vermaercke (N-VA). Dit wordt vanaf 1 november afgevoerd.

Vanaf dan dient men weer de parkeermeters te gebruiken.

N-VA-raadsleden Matthias Neirynck en Bart Vermaercke reageren verwonderd: “Net nu de tweede coronagolf keihard toeslaat gaat men in Deinze het contactloos parkeren afvoeren. Opnieuw moet met muntstukken betaald worden, dienen nodeloze bewegingen gedaan te worden en moeten de automaten met veel vingerwerk bediend worden. Begrijpe wie kan.”

Matthias Neirynck vroeg al meermaals op de gemeenteraad om in te zetten op een nieuwe concessie waarbij de parkeerautomaten vervangen worden door een slimme app. Bovendien is er nu nog geen enkele mogelijkheid om contactloos te betalen.

“Het stadsbestuur zegt al jaren daaraan te werken maar tot op heden is daar nog niets van te merken.” aldus Neirynck.

N-VA-Deinze vraagt dan ook het stadsbestuur met aandrang om de blauwe zone tot nader orde te laten bestaan.