Stadsbestuur gooit deur dicht voor evaluatie proefopstelling Poelstraat met buurtbewoners

Op 28 juni 2023, over deze onderwerpen: Bestuur, Mobiliteit - verkeersveiligheid, Politie - Veiligheid

Op de gemeenteraad van 20 juni was heel wat te doen rond het negeren van de verzuchtingen van de bewoners van de Negenstratenwijk.
Ondanks het vele protest zet het college door met de proefopstelling vanaf 10 juli die het stuk van de Poelstraat tussen de Gaversesteenweg en de Kouterlosstraat éénrichting zal maken.

Raadslid Bart Vermaercke (N-VA) vroeg bijkomende info over de manier waarop deze proefopstelling zal geëvalueerd worden en of de bewoners en de school daarbij zullen betrokken worden.

Vermaercke: “Het schriftelijk antwoord is heel duidelijk. Er wordt niemand nog om een mening gevraagd. Er wordt bewust gekozen om enkel met zogenaamde “objectieve criteria” te evalueren. Het college motiveert dit door te stellen dat bij bevragingen van bewoners de gekende problematiek speelt dat bijna uitsluitend tegenstanders van een maatregel zich de moeite getroosten om effectief te reageren op bvb. een enquête.”

Opmerkelijk is ook dat er bewust een toename zal geduld worden van autoverkeer en zwaar verkeer in de Kerselaarslaan, Krekelstraat en Ten Rodelaan.

Vermaercke besluit: “Het is duidelijk dat participatie en overleg niet veel voorstellen in Deinze. De agenda van de ringweg, dwars door Petegem, de knip aan het station en het verder verdichten van de binnenstad moeten doorgeduwd worden.”