N-VA steunt kattenasiel in Deinze

Op 19 juni 2024, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn

N-VA Deinze is verheugd aan te kondigen dat minister Ben Weyts, bevoegd voor Dierenwelzijn, de voorbije legslatuur aanzienlijke werkingssubsidies schonk aan het kattenasiel “Kat op de Dool” in Deinze. Ook de provincie Oost-Vlaanderen levert een structurele bijdrage. Deze broodnodige financiële injectie zorgt ervoor dat het dierenasiel haar waardevolle werk kan voortzetten.

Zes jaar geleden besloot de stad Deinze om met een drogreden de lokale subsidies voor “Kat op de Dool” stop te zetten, wat een enorme klap was voor het kattenasiel. Dankzij de Vlaamse overheid is er een levenslijn die de continuïteit van de opvang en zorg voor katten verzekert.

Patricia Rotsaert, verantwoordelijk voor Kat op de Dool, benadrukt het belang van deze steun: "Zonder deze subsidies zou het verderzetten van ons kattenasiel quasi onmogelijk zijn. We zijn minister Weyts en de provincie enorm dankbaar voor deze hulp."

Bart Vermaercke, fractievoorzitter van N-VA Deinze, voegt daaraan toe: “Deze steun is niet alleen een financiële injectie, maar ook een erkenning van het onmisbare werk dat het Deinse dierenasiel verricht. Op de Batjesmarkt in mei hadden we een verkoopstandje.  De 165 euro winst overhandigen we graag aan “Kat op de Dool”. Deze bijdrage is van harte geschonken. Want N-VA Deinze blijft zich inzetten voor een stad waar dierenwelzijn hoog in het vaandel staat en waar organisaties die zich inzetten voor dieren de nodige steun krijgen om hun belangrijke werk te kunnen blijven doen."