N-VA reageert positief op de aangekondigde glasophaling in Nevele.

Op 25 februari 2020, over deze onderwerpen: Leefmilieu & Landbouw, Ruimtelijke ordening - openbare werken
Glasbak

N-VA reageert positief op de aangekondigde glasophaling in Nevele.

N-VA Deinze reageert bij monde van fractieleider Bart Vermaercke positief op de aangekondigde ophaling van het glas vanaf volgend jaar: “We zijn allang vragende partij om een eenvormig beleid in deze uit te rollen over de hele stad.”

Raadslid Karlien De Paepe (N-VA) vult aan: “Eind januari stelde ik vragen op de gemeenteraad over de verschillende ophaalkalenders en kloeg deze toestand aan. Schepen Vervaeke antwoordde toen ontwijkend en gaf inderdaad mee dat er nog een contract lopende was. Opvallend is dat amper enkele weken later toch het onmogelijke zal waargemaakt worden. Het is goed dat de schepen wakker geschud is.”

Vermaercke en De Paepe vragen zich wel af waarom deze regeling niet vroeger kan uitgerold worden. “De hele ophaling zit bij IVM, dit kan toch niet zo moeilijk zijn om dit te versnellen? Het stopzetten van samenwerkingsverbanden in andere dossiers blijkt wel snel te kunnen gaan. We roepen de bevoegde schepen dan ook op om beter te onderhandelen”.