N-VA Deinze vraagt veilige oversteek op N43 ter hoogte van de Beekstraat in Astene

Op 17 januari 2024, over deze onderwerpen: Bestuur, Mobiliteit - verkeersveiligheid, Politie - Veiligheid

Op verschillende plaatsen in Deinze werd de dienstverlening van De Lijn sterk verminderd. Op de N43 (steenweg Gent – Deinze) is dit echter niet het geval.
De haltes op lijn 77 en 78 ter hoogte van restaurant Au Bain Marie worden met een hogere frequentie bediend. N-VA Deinze is tevreden hiermee. N-VA Deinze pleit voor een veilige bereikbaarheid van deze belangrijke op- en afstapplaats.

N-VA Deinze bestuurslid Christophe De Clercq en fractieleider Bart Vermaercke stellen voor om ter hoogte van dit kruispunt een oversteekplaats met verkeerslichten te plaatsen.

Christophe De Clercq: “Als inwoner van de nieuwe woonwijk met honderden woningen zie ik de problematiek dagelijks. Pendelaars van Buiskouter, Bremkouter, Lalys en met uitbreiding alle inwoners uit deze omgeving moeten slalommen op de N43 om de bushalte richting Deinze te bereiken of omgekeerd bij het afstappen huiswaarts te gaan.”
Bart Vermaercke, die ook langs de steenweg in Astene woont, vult aan: “Het dichtstbijzijnde zebrapad is anderhalve kilometer verderop aan de rotonde in Deurle of aan het kruispunt met de Pontstraat. Het aanbrengen van een middenberm brengt geen oplossing omdat ook heel wat andere verkeer plaatsvindt bij de afslag naar de Beekstraat.”

De Clercq en Vermaercke besluiten: “We vragen het schepencollege van Deinze om een herinrichting van het kruispunt op de agenda van Agentschap Wegen en Verkeer te plaatsen.”