N-VA Deinze vraagt om beloftes over langer ingeschakelde straatverlichting daadwerkelijk uit te voeren

Op 21 februari 2024, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Mobiliteit - verkeersveiligheid, Politie - Veiligheid

De straatverlichting zou voortaan dagelijks gedoofd worden tussen 24 uur en 5 uur, verscheen op 7 december 2023 in de pers en op sociale media met een aankondigingsfilmpje door het stadsbestuur. Gedurende het weekend, meer bepaald op vrijdag- en zaterdagnacht, blijft de straatverlichting branden.

Het stadsbestuur nam deze beslissing na maandenlange aanhoudende druk van N-VA Deinze en op vraag van vele inwoners om de straatverlichting langer te laten branden. Op die manier wordt ook een evenwicht gevonden om elektriciteit te besparen en tegemoet te komen aan de vraag van de inwoners, klonk het toen.

"Maar door aanhoudende klachten en een navraag bij onze inwoners is het duidelijk dat er 3 maanden later nog steeds niets is gewijzigd aan de straatverlichting en dat het voor het stadsbestuur dus vreemd genoeg beperkt blijft tot populistische beloftes in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen”, concludeert N-VA-secretaris Glenn Vander Auwera.

N-VA-fractieleider Bart Vermaercke vult aan: “De veiligheid en het veiligheidsgevoel garanderen is een van de kerntaken van degelijk bestuur en het wordt dringend tijd dat het stadsbestuur de gemaakte beloftes daadwerkelijk uitvoert. Onze inwoners wachten hierop."