N-VA Deinze tevreden op het bekleden van nutskasten

Op 19 mei 2024, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Bestuur, Ruimtelijke ordening - openbare werken

7 jaar geleden (april 2017) diende gemeenteraadslid Sabine Vermeulen (N-VA) een voorstel in om de saaie, grijze nutskasten in Deinze op te fleuren. Het voorstel werd unaniem gestemd, maar de uitvoering liet tot nu toe op zich wachten.

“We zien dat daar nu eindelijk verandering in komt. In het centrum van Deinze wordt het straatbeeld opgefleurd met reproducties van schilderijen van Emile Claus die op de nutskasten worden gekleefd. Dit ter ere van de kunstenaar die dit jaar 100 jaar geleden overleed. Een zeer mooie make-over van de nutskasten”, zegt N-VA-fractieieleider Bart Vermaercke.

Dat haar voorstel na 7 jaar toch uitvoering krijgt, stemt Sabine Vermeulen zeer tevreden. “Mijn voorstel vroeg initieel naar de bekleding van nutskasten met historische foto’s in samenwerking met de heemkundige kringen. Dat de uitwerking ervan nu met de prachtige kunstwerken van Emile Claus uitgevoerd wordt, maakt van mijn voorstel een openluchtmuseum in het centrum van de stad. Mijn geduld wordt eindelijk beloond.”