N-VA Deinze lanceert petitie om straatverlichting weer aan te steken

Op 25 juni 2023, over deze onderwerpen: Bestuur, Politie - Veiligheid

Vorig jaar besliste de gemeenteraad om in vele wijken de lichten te doven of te dimmen. Toentertijd een goede beslissing want de energiecrisis deed de kost pijlsnel oplopen. Die crisis ligt achter ons en vele steden en gemeenten draaien deze maatregel terug. “Verlichting zorgt voor veiligheid en een goed veiligheidsgevoel ’s nachts”, zegt Glenn Vander Auwera, secretaris van N-VA Deinze en drijvende kracht achter dit initiatief. Veiligheid is een kerntaak van de stad. Het voorstel van N-VA Deinze om de lichten terug aan te doen, werd door het bestuur weggewuifd. “Niet nodig, want er is toch minder criminaliteit ’s nachts”, volgens de burgemeester. “Dat is eerder objectief en houdt geen rekening met het subjectieve onveiligheidsgevoel dat vele inwoners hebben als de straatverlichting gedoofd is", reageert Vermaercke.

N-VA Deinze blijft ijveren om tegemoet te komen aan deze evidente verzuchting van de Deinzenaar en daarom hebben wij een petitie gelanceerd om de inwoners de kans te geven om het bestuur een duidelijk signaal te geven dat dit écht leeft onder de bevolking. De petitie kan online getekend worden op www.straatverlichtingdeinze.be.