Molenstraat krijgt tonnagebeperking.

Molenstraat

Raadslid Matthias Neirynck (N-VA) kaartte de verkeersproblematiek in de Molenstraat nogmaals aan. Naar aanleiding van de sluiting van de overweg in de Tonnestraat is de verkeersdruk in de Molenstraat sterk gestegen. Al jaren zijn de buurtbewoners vragende partij om gepaste maatregelen. In eerder overleg met het stadsbestuur werd een tonnagebeperking afgesproken.
Op vraag van Neirynck antwoordde schepen Van Thuyne dat de borden besteld zijn en ze er wel degelijk komen.
Matthias Neirynck: “Ik ben blij dat de eerste stap gezet is, maar we verwachten meer. Er moet een betere oplossing komen voor de Molenstraat. De verkeersafwikkeling zou idealiter beter volledig gebeuren via de Nachtegaalstraat.”

Bart Vermaercke (N-VA) vult aan: “Naar we vernemen is Infrabel die denkpiste niet ongenegen. Op termijn worden de spoorwegovergangen in de Molenstraat en de Nachtegaalstraat allicht gesloten. In de Nachtegaalstraat zal dan wel een ondertunneling voorzien worden voor doorgaand verkeer.”