Minister Demir investeert 33.980 euro in jeugdverblijf ’t Brielhof (KSA-lokaal) in DEINZE

Op 23 oktober 2020, over deze onderwerpen: Bestuur, Sociaal beleid en welzijn, Sport en Recreatie

Iedereen verdient vakantie. En daar verandert het coronavirus niets aan. Met die boodschap in het achterhoofd heeft Vlaams minister van Toerisme Demir 33.980 euro vrijgemaakt voor investeringen in jeugdverblijf ’t Brielhof in DEINZE.

“Vakantie is een basisrecht”, zegt Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir. Als jeugdverblijven dan de moed opbrengen om tijdens een crisis zoals we die momenteel meemaken toch te investeren in hun verblijf, dan is het als overheid onze taak om hen daar waar mogelijk zo goed mogelijk bij te ondersteunen”, aldus de minister.

Bart Vermaercke, Fractievoorzitter van N-VA-Deinze sluit zich daarbij aan. “Bijna 34.000 euro op de Dag van de Jeugdbeweging is een mooi bedrag. Met dit financieel duwtje in de rug kan ’t Brielhof  kindvriendelijkheidswerken uitvoeren. Zo kunnen in onze mooie stad ook na deze crisis opnieuw kinderen terecht voor een deugddoende en welverdiende vakantie”, aldus Bart Vermaercke.