Fietspad in Brugstraat (Grammene – Machelen) blijft op zich wachten

De Brugstraat tussen Machelen en Grammene blijft een gevaarlijke route voor fietsers en voetgangers. Een veilig en afgescheiden fiets- en voetpad is dringend nodig. Al jaren dringen N-VA Deinze en N-VA Zulte aan op maatregelen.

In de gemeenteraad van maart vroeg raadslid Matthias Neirynck (N-VA Deinze) om een update over het geplande fietspad. Vorige week kaartte ook raadslid Ward Baeten (N-VA Zulte) de situatie aan tijdens de gemeenteraad in Zulte. Desondanks verloopt de vooruitgang zeer moeizaam. Zowel in Zulte als in Deinze komt het onderwerp regelmatig op de agenda.

De bevoegde schepen in Zulte verwees naar Deinze, waar men aan de plannen zou werken. In Deinze werd echter aangegeven dat men nog bezig is met de studie, die een zeer technisch dossier betreft. Bovendien is er onvoldoende ruimte om een "subsidieerbaar" fietspad aan te leggen, waardoor opnieuw overleg met Zulte nodig is om de juiste beslissing te nemen.

Dit overleg staat gepland voor half juni. Een nieuw fietspad zal er dus voorlopig nog niet komen. "We blijven verkeersveiligheid hoog in het vaandel dragen en houden dus de vinger aan de pols," aldus raadsleden Matthias Neirynck (N-VA Deinze) en Ward Baeten (N-VA Zulte).