De sneeuwtelefoon rinkelt in Nevele, maar nog niet in Deinze.

Op 24 januari 2019, over deze onderwerpen: Politie - Veiligheid

Volgens het Politiereglement ben je verplicht het voetpad voor je deur sneeuwvrij te maken om een veilige doorgang te creëren.

Wie als zorgbehoevende niet kan rekenen op de hulp van familie of buren, kan in Nevele de sneeuwtelefoon bellen en zo beroep doen op een vrijwilliger om het voetpad sneeuwvrij te houden. Wie gebruik wil maken van de sneeuwtelefoon, kan zich aanmelden bij het sociaal huis te Nevele.

Op  dinsdag 22 januari 2019, toen de eerste sneeuwvlokken vielen, deden er 18 personen beroep op de vrijwilligers van Nevele.

In 2016 keurde de OCMW-Raad van Nevele de installatie van de sneeuwtelefoon goed op vraag van initiatiefneemster Karlien De Paepe (N-VA). Sindsdien is de sneeuwtelefoon steeds operationeel, van zodra de sneeuw ons landschap kleurt.

"In Deinze bleek in het verleden de installatie van een sneeuwtelefoon onmogelijk, hoewel N-VA Deinze dit in het verleden herhaaldelijk op de agenda zette. Het stadsbestuur heeft nu de mogelijkheid om de goede werking van de sneeuwtelefoon in Nevele te gaan bekijken en zelf een goed werkend systeem in de nieuwe fusiestad op poten te zetten. Ik hoop dat het jarenlang wachten op de sneeuwtelefoon in Deinze nu ook werkelijkheid kan worden. In Nevele zijn de gebruikers alvast tevreden." besluit Karlien De Paepe.

Karlien De Paepe ( N-VA)

Gemeenteraadslid Deinze