Bart Vermaercke maakt overstap van Unizo naar provincieraad

Op 26 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Astenaar Bart Vermaercke verruilt het voorzitterschap van Unizo Oost-Vlaanderen voor een plaats in de provincieraad. Hij geeft de fakkel door aan Filip Vyverman uit Aalst.

Vermaercke, zaakvoerder van een drukkerij in Astene, werd op 14 oktober verkozen voor N-VA Deinze en zal vanaf januari zetelen in de gemeenteraad van Deinze en in de provincieraad. “Omdat het voorzitterschap van Unizo een politieke neutraliteit vraagt, zet ik een stap opzij”, zegt Vermaercke. Zeker is dat Bart bij Unizo een mooie erfenis nalaat. In 2012 werd hij voorzitter van de regio Gent-Meetjesland. Door zijn gedrevenheid en diplomatieke skills stond hij mee aan de wieg van de fusiebeweging naar een provinciaal bestuur bij Unizo. De organisatie is ondertussen uitgegroeid tot de spreekbuis en toeverlaat van ondernemend Oost-Vlaanderen. Ook in de provincie hoopt Bart zijn politieke doelstellingen te kunnen waarmaken.

Bron: Het Nieuwsblad