Aanleg fietspad Brugstraat nog niet voor (over)morgen

“Momenteel is de Brugstraat in eigendom van de Vlaamse Waterweg en het zou volgens de stad Deinze niet mogelijk zijn om de weg over te dragen omwille van een juridisch probleem. Zelfs een fietspad aanleggen op kosten van de stad Deinze en gemeente Zulte is niet mogelijk zolang de Vlaamse Waterweg eigenaar is.” aldus Matthias Neirynck (N-VA Deinze).

Ook raadslid Ward Baeten van N-VA Zulte is betrokken bij het dossier. “Deinze tekent de plannen uit, Zulte bekijkt de overname verder” stelt hij.

Beide raadsleden blijven het dossier alvast van dichtbij opvolgen want langs de Brugstraat is een fietspad aan beide zijden echt noodzakelijk.

“De huidige strook is een uitwijkstrook en geen fietspad” vertelt Ward Baeten, “om de veiligheid van fietsers te vergroten is er echt een fietspad noodzakelijk.”

Matthias Neirynck treedt zijn collega bij en hoopt dat het juridisch probleem snel verholpen kan worden, “de fietsers verdienen hier echt wel beter” besluiten Neirynck en Baeten.