Aelön Messiaen

Aelön Messiaen (21 jaar) is geboren en getogen in Petegem. Onder zijn voorzitterschap leeft en breidt Jong N-VA uit in Deinze en Nevele.

Hij studeerde aan het Sint-Hendrikscollege in Deinze en werkt nu bij de Luchtmacht als weerman. Tussen de weersvoorspellingen door vindt hij nog de tijd om zich te engageren op vele vlakken. Hij is bekend met het Jeugd Rode Kruis, de Judoclub Kiawazu en de badmintonclub van Deinze. Momenteel engageert hij zich in de muziekschool voor pianolessen, in de jeugdraad van Deinze, de Gezinsbond van Petegem, badmintonclub Astene, wielertoeristenclub DMD Cycling en uiteraard Jong N-VA Deinze-Nevele.

Als meteoroloog trekt het klimaatdebat zijn grootste interesse. Zo is hij verheugd met de bewustwording omtrent de klimaatopwarming maar hoopt hij wel dat de realistische kijk niet vergeten wordt. Voorts trekken de thema’s jeugd en veiligheid ook zijn aandacht. Met Aelön kan je het best afspreken in zijn stamcafé De Saga.