Willy Planckaert op N-VA-lijst

Op 29 maart 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Met de voormalig wielrenner Willy Planckaert (73 jaar) heeft de N-VA Deinze/Nevele een bekende Vlaming op de lijst.

Willy Planckaert komt uit de bekende wielerfamilie van de Planckaerts. Zijn broers Walter en Eddy waren ook wielerprof.  Ook zijn zoon Jo is wielrenner geweest. Willy was als beroepsrenner actief tussen 1965 en 1988.

"Willy is een echte Nevelaar, Hij is er geboren en getogen en woont er al zijn hele leven”, zeggen OCMW-voorzitter Jan Pauwels en fractieleider Anny De Roo. "Het was ongetwijfeld Willy Planckaert die als eerste de wielerkwaliteiten van het flandrienras uit onze streek toonde aan het Vlaamse publiek. Daarmee zette hij Nevele op de kaart. En dat wil Willy nu ook verder doen door de N-VA-lijst in de nieuwe fusiestad, die zich als wielerstad en fietsstad wil profileren, te ondersteunen.”

Voor Willy is zijn kandidatuur bij de N-VA een evidente keuze. “Ik ben een echte Flandrien; iemand die de wedstrijd hard maakt door voortdurend te kiezen voor de aanval en te blijven gaan met een eindresultaat in zicht. En dat is ook de aanpak van de N-VA met een zeer mooi resultaat, want de verandering werkt.”, motiveert Willy zijn keuze. “Elke morgen fiets ik nog een toertje in de regio. De benen en de geest zitten nog zeer goed om mij ook nog eens te volledig smijten voor deze gemeenteraadsverkiezingen, als steun voor de N-VA-ploeg.”

"Willy heeft zin om nog eens een andere koers te rijden en wil de N-VA ondersteunen bij de uitbouw van de nieuwe fusiestad", zegt Vlaams Parlementslid en lijsttrekker Sabine Vermeulen. "Ik ben ervan overtuigd dat hij als N-VA-kandidaat een stevig tempo kan bepalen voor een sterk N-VA-peloton. Vergeet bovendien niet dat Willy als wegrenner gevreesd werd omwille van zijn snelle eindspurt en deze drive heeft hij nog steeds in zich.”