Sylvie Claeys blijft zich verder inzetten voor de N-VA

Op 27 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Sylvie (49 jaar) is Deinzenaar in hart en nieren. Zij is geboren en getogen in Petegem en woont met haar partner Tom en dochter Lies (16 jaar) in het centrum van Deinze.

Vanwege haar groot maatschappelijk engagement stapte Sylvie 18 jaar geleden in de politiek.

Zij was eerst lid van het Vast Bureau en de OCMW-raad. Nu is zij sinds 6 jaar gemeenteraadslid en politieraadslid voor de N-VA.

Tot haar 18de liep Sylvie school in het Instituut Zusters Maricolen te Deinze (Latijn-Grieks, klas van 1987). Nadien studeerde zij Rechten en Criminologie aan de Universiteit Gent (klas van 1992).

Al van kindsbeen af voelt Sylvie zich het best tussen en onder de mensen. Tijdens de lagere school was zij één van de Roodkapjes van VKSJ Petegem en vanaf de humaniora werd ze lid van de KSA Deinze-Astene. Tijdens de zomervakanties vond je Sylvie op het VP De Brielmeersen en het VP Ter Wilgen, eerst als lid en later ook als monitrice. Zij was ook enkele jaren leidster bij de Scouts en Gidsen te Deinze.

Na haar studies vestigde Sylvie zich als zelfstandig advocate in Petegem en daarna in Deinze. Zij werd meteen ook actief lid van de Raad van Bestuur van de Jonge Middenstandsclub en van de Middenstandsbond-Unizo Deinze.

Na een carrière van meer dan 20 jaar als advocate-schuldbemiddelaar gooide Sylvie het vorig jaar over een totaal andere boeg. Zij keerde terug naar haar eerste grote liefde, nl. haar passie voor dieren en vooral voor honden. Na diverse opleidingen aan verschillende academies in Nederland en België is Sylvie nu aan de slag als hondencoach en hondengedragsbegeleidster. Zij zet zich ook in als vrijwilligster voor Gaia en voor Canis Fidelis. Dit is een vzw, gevestigd in de Kaleshoek te Deinze, waar Spaanse Waterhonden worden opgeleid tot assistentiehonden voor kinderen en volwassenen met diabetes of epilepsie.

In haar vrije tijd gaat Sylvie graag op stap met haar gezin en met trouwe viervoeter Oscar. Zij geniet van gezellig samenzijn met familie of vrienden, van rockconcerten, shoppen met de dochter en van alles dat cultuur ademt.

Als politica verdiept Sylvie zich het liefst in dossiers die verband houden met:

- lokale economie en middenstand

- verkeersveiligheid en mobiliteit

- sociale dossiers en welzijn (kinderopvang, speelpleinwerking, dienstverlening, vrije tijd)

- dierenwelzijn