Pastorie van Petegem te koop

Op 9 januari 2017, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Bestuur

Na de pastorie van Vinkt verkoopt het Deinse stadsbestuur nu ook de pastorie van Petegem. De instelprijs is 345.000 euro maar het gebouw zal volgens burgemeester Jan Vermeulen (CD&V) voor meer verkocht worden. "Alweer een gemiste kans, dit gebouw kon bijvoorbeeld herbestemd worden als kinderopvang", zegt oppositieraadslid Matthias Neirynck (N-VA)

De pastorie van de Sint-Martinusparochie wordt openbaar verkocht. Het gebouw bevindt zich in de Kortrijkstraat 59, vlak naast Foto Video Mac en heeft een totale oppervlakte van 824 m². "Met een ideale locatie vlakbij het centrum van Deinze en de grote tuin achter de pastorie biedt dit gebouw heel wat mogelijkheden. Maar het bestuur heeft geld nodig en doet daarom opnieuw een waardevol gebouw van de hand", zegt oppositieraadslid Matthias Neirynck (N-VA).

"Met de nodige opknapbeurt kon dit gebouw gebruikt worden als kinderopvang, iets waar de stad ondanks de recente inspanningen nog steeds nood aan heeft. Ook onze speelpleinwerking had erin terechtgekund. Net zoals de pastorie van Vinkt, die in 2014 verkocht werd, is dit een gemiste kans."

Vlakbij Oude Leiearm

De pastorie is de laatste die eigendom was van de stad. Nadat de laatste pastoor er wegtrok, werd het gebruikt als dekenaal centrum. Met de central locatie vlakbij de Oude Leiearm biedt het heel wat mogelijkheden. De instelprijs is 345.000 euro, maar de stad hoopt er 700.000 euro voor te krijgen. (ASD)

Bron: Het Laatste Nieuws