N-VA plaatst flitspaal

Op 11 september 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit - verkeersveiligheid, Mobiliteit, Verkeersveiligheid

Op donderdag 10 september plaatste N-VA Deinze een flitspaal op de Karel Picquelaan. Dit naar aanleiding van het groot aantal automobilisten dat daar met overdreven snelheid rijdt.

Recentelijk zijn er metingen gedaan en daaruit blijkt dat bijna niemand de toegelaten snelheid respecteert . “Sinds de heraanleg van de straat kan de politie geen flitscontroles meer houden omdat ze geen locatie meer hebben om de flitsauto op te stellen. Nochtans bestaan  er  mobiele flitstoestellen die gehuurd kunnen worden en die overal inzetbaar zijn.” zegt voorzitter Peter Broeren. "Ook heeft de stad nog steeds niet gevraagd aan Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) om wegmarkeringen te plaatsen zodat de automobilist bewust wordt gemaakt van de toegelaten snelheid. Ondertussen heb ik zelf een melding gedaan bij AWV om de wegmarkering aan te brengen. Maar het probleem situeert zich niet enkel in deze straat; ook de Kortrijkstraat en de Beekstraat zijn op sommige momenten snelwegen aan het worden en ook op de Markt zijn er maar weinig mensen die zich houden aan de opgelegde snelheid. Het is zeer gemakkelijk om een bv. een zone 30 in te voeren maar als dit niet wordt opgevolgd dan heeft dat maar weinig nut. Veiligheid in het verkeer komt voor N-VA Deinze op de eerste plaats. Hopelijk geeft de stad hier gehoor aan.”