N-VA herinnert stad Deinze aan 'wifi-subsidie-dag'

Op 13 september 2019, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Bestuur, Sociaal beleid en welzijn
gemeenteraadslid Sabine Vermeulen

Op 19 september deelt de Europese Commissie 1780 vouchers uit van 15.000 euro voor het inrichten van WiFi in de publieke ruimte. N-VA herinnert de stad Deinze aan deze oproep van de EU, want bij de vorige oproep van WIFI4EU waren de vouchers in 60 luttele seconden de deur uit.

"Sinds 2011 vraagt de N-VA naar een WIFI-aanbod op hotspots in onze stad", zegt gemeenteraadslid Sabine Vermeulen. "Ook het strategisch plan voor lokale economie, dat door een studiebureau en op vraag van de stad werd opgesteld in 2015, sprak dat een gratis wifi-aanbod een interessant detailshandelsgerelateerd initiatief is."

Sabine Vermeulen is van mening dat de omslag naar een slimme digitale kern in eerste instantie de aanwezigheid vergt van een sterk netwerk en permanente wifiverbinding. "Deze oproep van de EU is een unieke kans om een subsidie te verkrijgen en wifi-hotspots eindelijk te gaan uitrollen in Deinze."

"Ik hoop dat de stad op 19 september om 13 uur paraat zit aan de computer om de aanvraag te doen", vult Aelon Messiaen, Jong N-VA-voorzitter, aan. "De Europese Commissie werkt namelijk volgens het principe 'Wie eerst komt, eerst maalt'. Hou je dus klaar, stad Deinze!"

Voor meer info: