N-VA Deinze-Nevele stelt haar kandidatenlijst voor

Op 15 mei 2018, over deze onderwerpen: Bestuur, Verkiezingen 2018

De N-VA heeft maandag als eerste partij in de fusiestad de 35 vrouwen en mannen voorgesteld waarmee ze naar de verkiezingen trekt. Het is een lijst die veel politieke ervaring uit zowel Deinze als Nevele uitstraalt en ook prominente plaatsen biedt aan nieuwe kandidaten en jeugd. De top 10 bestaat uit 6 mensen uit Deinze en 4 uit Nevele. Ook het duwersduo is evenwichtig samengesteld uit een Deinzenaar en een Nevelaar.

Gans Deinze en Nevele kan zich in deze lijst herkennen

“Ik ben echt heel trots op dit team. Dit is een toplijst. Alle kandidaten hebben de ambitie om voor verandering in de fusiestad te zorgen”, zegt kandidaat-burgemeester Sabine Vermeulen. “Het is een ploeg die eropuit trekt om opnieuw echt naar de inwoners te luisteren en die een echte dwarsdoorsnede van onze stad is: van ondernemer tot leraar, van dokter tot huisvrouw en van postbode, verkoopster, gepensioneerde, student, wielrenner en werkzoekende tot parlementslid."

Diversiteit, degelijkheid en betrouwbaarheid

“Tussen onze oudste en jongste kandidaat zit er 55 jaar verschil. Geert Decaluwe, de peetvader van de N-VA, is 74 en werkt nog steeds als huisarts. Célien Tant is 19 en studeert voor vroedvrouw. We hebben een pak singles, samenwonenden en gehuwden, holebi’s en hetero’s, mensen met een beperking, échte en nieuwe Deinzenaars en Nevelaars.” gaat Vermeulen verder. "Alle kandidaten zijn experten op een of meerdere inhoudelijke thema's. Wij kiezen voor degelijkheid en betrouwbaarheid, met kennis van zaken."

Morgen start de toekomst

"Deinze is een prachtige stad om in te wonen, te werken, te leven. Een verstedelijkte kern met prachtige dorpen er omheen. Wie de volgende zes jaar van de kiezer de eer krijgt om te mogen besturen, hoeft zich niet af te vragen welke prestigegebouwen er nog moeten gezet worden. Hij moet zich wel afvragen hoe de nieuwe fusiestad een kwantumsprong kan maken voor de volgende decennia. Dat kan alleen met een compleet nieuw bestuur. Het is gewoon gezond dat N-VA als grootste Vlaamse partij ook lokaal mee bestuurt, met frisse ideeën en een nieuwe wind. En daarom zijn wij opnieuw gaan luisteren naar de inwoners. Onze nieuwe fusiestad heeft geen nood aan vastgeroeste ideologische zelfgenoegzaamheid. De rode draad van ons programma is dat we kiezen voor een transparant bestuur met echte participatie en een financieel beleid dat verantwoord investeert", besluit Vermeulen.

1 SABINE VERMEULEN

2 JAN PAUWELS