Handelaars niet op de hoogte van wielerwedstrijd

Op 18 februari 2017, over deze onderwerpen: Bestuur, Lokale economie

De handelaars in Deinze zullen geen hinder ondervinden van de start van Nokere Koerse voor junioren. Op vraag van de voorzitter van vzw Deinze Winkelstad en de schepen van Lokale Economie neemt de stad daarvoor immers de nodige maatregelen.

Dit antwoordde burgemeester Jan Vermeulen (CD&V) op een vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger en gemeenteraadslid Sabine Vermeulen (N-VA). “De stad sloot een overeenkomst af met Nokere Koerse om de wielerwedstrijd voor profs op de derde woensdag van maart te laten starten op de Markt van Deinze. De wekelijkse marktdag wordt daarom verplaatst naar maandag”, zegt Sabine Vermeulen.

Niet in overeenkomst

“Maar nu zien we dat op de affiche staat dat ook Nokere Koerse voor juniores op zaterdag 11 maart om 14 uur in Deinze zal starten. De Markt wordt daardoor maar liefst drie dagen tijdelijk niet toegankelijk. Die bijkomende start staat helemaal niet in de overeenkomst die gestemd werd op de gemeenteraad.”

“Een deel van de winkeliers en handelaars zijn hiervan niet op de hoogte. Spijtig, want net dan houden zij hun opendeurdagen. Ook de 'fashionweek' loopt in die periode. Ik begrijp niet dat wielerwedstrijden in Deinze belangrijker zijn geworden dan respect en waardering voor de lokale ondernemers.”

“Met het voorstel dat we op tafel liggen hebben zal het fietsgebeuren in onze stad de handelsactiviteiten niet bemoeilijken”, besluit de burgemeester.

Bron: Het Nieuwsblad (JDV)