N-VA voert actie voor veiliger verkeer

Op 5 september 2013, over deze onderwerpen: Mobiliteit - verkeersveiligheid

De lokale afdeling van de N-VA voerde gisteren actie op de Deinse Markt voor veiliger verkeer. Ze deelden aan de marktgangers potloden uit met daarop het webadres www.veiligverkeerdeinze.be.

"Bedoeling is om de Deinzenaars aan te sporen verkeersproblemen te melden via deze website, liefst met foto", zegt Ronny Vermeulen (N-VA), voorzitter van de werkgroep mobiliteit. "Enkele voorbeelden zijn het gebrek aan zebrapaden op de Markt, de hinderlijke paaltjes op de Houtkantlaan en het gebrek aan veilige oversteekplaatsen op de Guido Gezellelaan. Op onze website kan je ook stemmen op dit probleem, zodat het hoger in de lijst van 'belangrijke problemen' komt. Zo worden de burgers beter betrokken bij het beleid, want wij bundelen al deze problemen en leggen ze voor aan de bevoegde instanties", zegt Vermeulen. "Verder werken wij ook aan een verkeersveiligheidsaudit, waarbij er nauw wordt samengewerkt tussen politiediensten en de gemeente. De gemeente maakt op geregelde tijdstippen een lijst van de gevaarlijkste plaatsen en meldt die aan de politie. Zo kunnen er op die knelpunten de nodige aanpassingen gedaan worden."

(ASD)