N-VA fietst de gordel van Deinze

Op 9 september 2012, over deze onderwerpen: Sociaal beleid en welzijn

N-VA Deinze fietste op zondag 9/9 "de gordel van Deinze". Een familiaal, sportief en recreatief initiatief om alle deelgemeenten van Deinze te bezoeken, even halt te houden bij de lokale horeca en ook de milieu-pijnpunten van de deelgemeenten van dichtbij te bekijken.

Het viel de N-VA-ploeg op dat  veel grachten en bermen onderhevig zijn aan sluikstorten. Het plaatsen van preventieborden en afvalvangnetten kan volgens N-VA een eerste stap in de goede richting zijn om vrachtwagenchauffeurs, fietsers en wielertoeristen te sensibiliseren, samen met de uitwerking van een subsidiereglement om scholen en jeugdverenigingen aan te sporen voor zwerfvuilacties in deelgemeentes.

Ook het onderhoud van grachten en bermen moet beter, vooral in de regio van Wontergem. "Het maximaal openhouden van baangrachten is belangrijk gezien de bijdrage die zij leveren op vlak van infiltratie en vertraagde afvoer van regenwater en om overstromingen te vermijden. Hier is duidelijk nog veel werk aan de winkel."