Ronny Vermeulen

OCMW-raadslid

Ronny Vermeulen werd geboren op 14 april 1959 te Eeklo in een gezin met 3 kinderen. In mijn jeugdjaren was hij actief in verschillende verenigingen zoals de Scouts, voetbal en academie voor schone kunsten. Vanaf zijn 16 jaar begon hij in de Fitness te trainen met gewichten. Uiteindelijk is hij jaren lang actief geweest in de Body-Building sport. Na zijn actieve carrière als Bodybuilder, heeft hij van zijn hobby zijn beroep gemaakt en baatte 25 jaar lang 2 fitness clubs uit. Sinds 2011 werkt hij ook als postbode bij Bpost.

De weg naar de lokale politiek is begonnen na mijn inzet als actievoerder en voorzitter van een actiecomité vzw De Dries. Een dossier over een grootschalige onteigeningbeslissing langs de Gaversesteenweg door het toenmalige stadsbestuur Deinze, zorgde voor heel wat ophef.

De stap naar de politiek was dan ook heel snel gemaakt. In 2011 koos hij voor de N-VA. Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 werd hij dan ook verkozen als OCMW-raadslid voor de N-VA.

Dossiers waar hij zich in vastbijt zijn: mobiliteit, openbare werken en ruimtelijke ordening. Buiten zijn mandaat als OCMW-raadslid is hij ook nog actief in de verkeerscommissie, gemeentelijke begeleidingscommissie en voorzitter van de werkgroep mobiliteit.

Ronny is een ploegspeler binnen het bestuur van N-VA Deinze en zet zich heel graag in voor talrijke evenementen. Zijn motto: alles draait rond motivatie.