N-VA wil een leefbare toekomst voor de Oostkouterwijk

Op 16 oktober 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit - verkeersveiligheid, Mobiliteit & Openbare Werken

De bewoners van de Oostkouterwijk krijgen eerstdaags een raamaffiche in hun bus, bezorgd door de N-VA.

'Met deze folder brengen we de bewoners van de Oostkouterrwijk op de hoogte van de plannen van de stad in hun directe omgeving. Bovendien geven we ook onze visie weer die een leefbaarder toekomst voor de wijk biedt.', zegt Matthias Neirynck, fractieleider van de N-VA Deinze.

Huisarts en N-VA-gemeenteraadslid Paul Soetaert woont zelf in de omgeving en hoort dagelijks mensen hun mening over de plannen van de stad. 'Die meningen getuigen niet van groot enthousiasme.', aldus Paul Soetaert. 'De bouwwoede van het stadsbestuur en de  afsluiting van de Centrumlaan, waardoor de verkeersdrukte zal verlegd worden naar de omliggende straten, valt bij heel veel bewoners in slechte aarde. In de plannen wordt onvoldoende nagedacht over de leefbaarheid van de wijk en de lokale handelszaken. En een uitbreiding van de basisschool wordt quasi onmogelijk.'

'De N-VA sluit zich aan bij deze bezorgdheden. Wij zullen dit dan ook overmaken aan het stadsbestuur, maar ook de bewoners zelf moeten zich laten horen.' besluit gemeenteraadslid Sylvie Claeys. 'Met deze folder roepen we de bewoners op om naar de participatieavond van de stad te gaan en daar ook zelf hun zeg te doen. De bewoners kunnen de folder, die ook dienst doet als raamaffiche, uithangen om zijn of haar protest tegen de onleefbare plannen kenbaar te maken.'