N-VA Deinze wil de promotaks nú aanpassen!

Op 22 januari 2018, over deze onderwerpen: Lokale economie
Stad Deinze blokkeert mobiliteitsoplossing

"Met blijdschap lazen we het persbericht van de liberalen waarin de partij pleit voor een herziening van de promotaks.", zegt Vlaams Parlementslid en gemeenteraadslid Sabine Vermeulen.

"De N-VA kreeg eerder publiekelijk en in de kranten het verwijt dat we geen steun verleenden aan de reglementen voor de ondersteuning van de lokale economie.

Maar de N-VA steunde niet omdat we vinden dat de visie van de stad niet goed zit. De N-VA heeft steeds gepleit voor een eerlijker verdeling van de middelen en taksen. Ook de return voor de ondernemers klopt niet ten opzichte van de eigen inbreng. De bocht die de liberalen nu inzetten, bewijst dat de N-VA het van in het begin bij het rechte eind heeft.", zegt Vermeulen

"Eerst een promotaks invoeren en dan in een verkiezingsprogramma beloven dat het zal aangepast worden, is bizar en hypocriet beleid. De N-VA kiest voor effectief en constructief beleid. Daarom wil de N-VA de hand reiken om de promotaks onmiddellijk te herzien en niet uit te stellen tot na de verkiezingen. We zijn alvast bereid om een wisselmeerderheid te bieden en de voorstellen eindelijk aan te passen zodat de lokale economie er echt beter van wordt. Het is aan de liberalen om die hand te nemen als het hen menens is!", besluit Vermeulen.

N-VA pleit ook voor een opmaak van een meerjarenplan voor het centrummanagement met een transparanter zicht op de geldstromen.