N-VA Deinze: “De huidige meerderheid heeft compleet gefaald met participatie.”

Op 15 maart 2024, over deze onderwerpen: Bestuur, Mobiliteit - verkeersveiligheid, Politie - Veiligheid

N-VA Deinze is niet verbaasd over het ontslag van zeven wijkambassadeurs uit de Negenstratenwijk.

Fractieleider Bart Vermaercke: “De hele “zogezegd tijdelijke” proefopstelling met participatie vanuit de wijk is een schertsvertoning geweest. Ondanks het massale protest en het aanreiken van alternatieven is gewoonweg maandenlang met de mensen hun voeten gespeeld. De ontslagnemende ambassadeurs wijzen naar dovemansgesprekken met de burgemeester en het schepencollege. De hele meerderheid draagt hierin een verpletterende verantwoordelijkheid. Geen enkele van de gemeenteraadsleden van CD&V en Open Deinze sprak een mening uit. Er was geen enkele stemverklaring.”
Voor N-VA is het duidelijk dat deze meerderheid wil doorzetten met de ringweg door Driespoort zonder enige vorm van participatie. Eigenlijk heeft het zittende college bereikt wat het wou: de bevolking én de leden van de meerderheid het zwijgen opleggen!
Iedereen pineut!