Minister Matthias Diependaele op bezoek bij N-VA Deinze

Op 1 juli 2021, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Lokale economie

Op zaterdag 3 juli organiseert de plaatselijke N-VA afdeling een vooruitgeschoven 11-juliviering. Als gast wordt Matthias Diependaele verwacht.

Tijdens de verkiezingen van 2019 mocht Matthias de N-VA-lijst in Oost-Vlaanderen aanvoeren. De voltallige fractie schoof Diependaele opnieuw naar voren als fractievoorzitter. Op dinsdag 1 oktober 2019 ging het partijcongres van de N-VA akkoord met de toetreding tot nieuwe Vlaamse Regering. Daaropvolgend duidde de Partijraad Matthias Diependaele aan als Vlaams minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed.

N-VA Voorzitter Jan Vander Mijnsbrugge: “Met Minister Diependaele zetten we een traditie in Deinze verder. Op onze vorige edities verwelkomden we al Theo Franken, Ben Weyts en Jan Peumans. Matthias zal het met ons hebben over de Vlaamse identiteit, maar we voorzien ook ruimte en tijd voor persoonlijke vragen omtrent de actualiteit.”

Fractievoorzitter en provincieraadslid Bart Vermaercke vult aan: “Iedereen is welkom, ook niet-leden, vanaf 14 u. in zaal De Rekkelinge. Onze evenementencel zorgt voor een coronaproof event en biedt iedereen een kopje koffie en een gebakje aan. Zoals velen snakken ook wij om weer fysiek contact te hebben met de burgers en te luisteren naar wat bij hen leeft.”