Het pimpen van de nutskasten in Deinze krijgt uitvoering

Op 21 februari 2021, over deze onderwerpen: Bestuur, Ruimtelijke ordening - openbare werken

4 jaar geleden (april 2017) diende gemeenteraadslid Sabine Vermeulen (N-VA) een voorstel in om de saaie, grijze nutskasten in Deinze op te fleuren. Het voorstel werd unaniem gestemd, maar de uitvoering liet tot nu toe op zich wachten.

“We lezen in het verslag van het college dat daar nu eindelijk verandering in komt. Leerlingen van de academie werken enthousiast aan een project waarbij ze een aantal cabines van Fluvius zullen verfraaien d.m.v. schilderen, graffiti, bestickering of wrapping met folie. En ook Deins kunstenaar Stief Desmet verkreeg toestemming om hetzelfde te doen met de elektriciteitscabine aan de ingang van de Brielmeersen langs de Tweebruggenlaan”, zegt Vermeulen.

Dat haar voorstel na 4 jaar toch uitvoering krijgt, stemt Sabine Vermeulen zeer tevreden. “Mijn voorstel vroeg initieel naar de bekleding van nutskasten met historische foto’s in samenwerking met de heemkundige kringen als een soort openluchtmuseum in de stad. Maar de uitwerking met kunstwerken van Desmet en van leerlingen uit de academie zullen zeker de saaie, grijze cabines in een vrolijker nieuw jasje steken en de voorbijgangers toelaten om wat kunst op te pikken.”