Geert Decaluwé (74) verlaat gemeenteraad

Op 6 december 2017, over deze onderwerpen: Bestuur

Gemeenteraadslid Geert Decaluwé geeft zijn ontslag in de gemeenteraad. Geert zal op vraag van de partij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 intern voorbereiden.

“Geert is een ervaren rot in het vak en die ervaring willen we ten volle benutten om onze afdeling klaar te stomen voor een belangrijke verkiezing die gepaard gaat met een fusie.”, zegt fractieleider Matthias Neirynck. Geert is geen onbekende in Nevele en kan een sleutelrol spelen in het fusieverhaal. Ondertussen kan Geerts opvolger Ronny Vermeulen zeer nuttige ervaring blijven opdoen in de gemeenteraad.”

Het ontslag van Geert betekent zeker geen afscheid van de politiek. “Geert zal kandidaat blijven op de verkiezingslijst. We hopen hem na de verkiezingen opnieuw in de raad te mogen begroeten.”

Geert zetelde tot nu toe in totaal 28  jaar in de gemeenteraad van Deinze. De N-VA is hem nu al onmetelijk dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor de partij!