Bart Vermaercke trekt N-VA lijst in Deinze en wil iedereen mee

Op 11 december 2023, over deze onderwerpen: Bestuur

Op een jaarlijks treffen in de Rekkeling maakte het N-VA bestuur van Deinze de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024 bekend.

Huidig fractieleider Bart Vermaercke wordt de kopman in opvolging van Sabine Vermeulen.

Vermaercke wist zich op korte tijd een plaats te veroveren in het Deinse politieke landschap. Met een bijzonder goede dossierkennis maakt hij het de huidige meerderheid soms heel lastig.

“De N-VA Deinze bruist van energie met een bestuursploeg van meer dan 25 personen”, aldus voorzitter Jan Vander Mijnsbrugge. “De ambitie is duidelijk. We gaan volop voor deelname aan het bestuur. Deinze zit vast in een coalitie van 18 jaar. We gaan voor een andere stijl. Eén waar de inwoners het bestuur krijgen dat ze echt willen. Een Deinze dat de rekeningen in orde heeft en waar men wél luistert naar haar kiezers. Waar participatie echt telt en niet gelijk is aan informatie.”

“We willen iedereen mee in ons verhaal dat de komende maanden vorm krijgt, naar een nieuw bestuur voor Deinze. Het kerntakendebat, de mobiliteit en een andere communicatiestijl met de burger zullen sleutelbegrippen worden naar aanloop van 2024.”