Wit-Gele Kruis betaalt zich blauw aan parkeerboetes

Op 4 februari 2014, over deze onderwerpen: Mobiliteit - verkeersveiligheid, Sociaal beleid en welzijn

Vanaf 1 april verandert het parkeerbeleid in Deinze. De oppositie vindt het jammer dat er niets gedaan is voor de zorgverstrekkers om hen makkelijker te laten parkeren.

Gemeenteraadslid en huisarts Paul Soetaert(N-VA) legt uit: 'Op die manier worden ook de burgers getroffen', vertelt hij. 'De thuisverpleging, huisartsen en kinesisten krijgen het steeds moeilijker om hun dienstwagens in de centrumstraten te parkeren tijdens hun huisbezoeken.'

'Zo kunnen huisartsen van wacht op zaterdagavond bij een dringende oproep op de Markt, hun wagen nergens kwijt. Veel zorgverstrekkers zijn al herhaaldelijk beboet. Ook verpleegdiensten zoals het Wit-Gele Kruis worden getroffen. Vorig jaar werden 592 euro aan parkeerboetes betaald. Dit kan toch niet?'

'Zeker omdat in het centrum die diensten vrij veel huisbezoeken afleggen. Van maandag tot vrijdag komt dat gemiddeld op 275 huisbezoeken 's voormiddags en 135 in de namiddag.'

'Op zaterdagvoormiddag worden ongeveer 50 en in de namiddag 22 bezoeken afgelegd. Je mag rekenen op gemiddeld 20 tot 30 minuten per bezoek. Een oplossing kan bestaan in het uitreiken van een parkeerkaart, zoals in Aalter.'