Sabine Vermeulen wordt provinciale N-VA-coach

Op 5 januari 2011

Dat betekent dat zij in opdracht van het nationale N-VA-bestuur verantwoordelijk wordt voor de uitbouw en ondersteuning van de lokale N-VA-afdelingen in Oost-Vlaanderen.

Sabine, die langs de Kortrijksesteenweg in Petegem woont, zal actief betrokken zijn bij het coachen van de afdelingen. 'Mijn hoofdtaak bestaat erin om de lokale inplanting te versterken en de afdelingen geleidelijk aan klaar te stomen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Onder de noemer Traject 2012 biedt de N-VA een programma aan om de lokale afdelingen op weg te helpen naar succesvolle gemeenteraadsverkiezingen. Hiermee zet N-VA volop in op een duurzame lokale verankering.'

In Deinze zelf stond Sabine bij de vorige verkiezingen als kartelpartner op de lijst van de CD&V. Of dat in 2012 nog zo zal zijn, kan Sabine nog niet vertellen. 'In een aantal steden en gemeenten lopen onderhandelingen, maar in Deinze hebben we nog geen vraag gehad van CD&V, en ook wij hebben nog niet gepeild', weet de nieuwe coördinator.