Café The Philo mag niet verdwijnen

Deinze wil het bekende café The Philo op de Markt aankopen. De prijs bedraagt 495.000 euro. De bedoeling is om deze horecazaak na het vervallen van de handelsvergunning in 2017 te slopen en een doorsteek te realiseren naar de parking achteraan het RAC.

Daardoor kan dan een verbindingszone gecreëerd worden tussen de Markt en het achterliggende Kaandelpark. Het stadsbestuur verdedigt de aankoop met te wijzen op het feit dat deze doorsteek het handels- en horecaleven op de Markt zal bevorderen. Gezien op de Markt de parkeermogelijkheden beperkt zijn, opent deze verbinding naast zaal Palace nieuwe mogelijkheden.

Vorige week nog protesteerden in de aanloop naar de verkiezingen de nieuwe oppositiepartij Wakker Deinze en N-VA tegen een eventuele sluiting. Dat onderschrijven ook N-VA-voorzitter Matthias Neirynck en lid Ronny Vermeulen.

'Wij vinden de sloop zinloos en geldverspillend', zeggen beiden. 'Als de eigenaar inderdaad besloten heeft om de zaak te verkopen dan is dat heel spijtig. Het is een goed beklante zaak waar veel jonge mensen samenkomen.'

Bron: John De Vlieger © 2012 Corelio